ÖN KAYIT ALINMAKTADIR.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi: 35 saat teorik ve süpervizyon
Ebeveyn-Çocuk İlişki Terapisi (Filial) Eğitimi: 25 saat teorik ve süpervizyon
Toplam 35 + 25 = 60 saat
Teorik eğitimler yüz yüze süpervizyon eğitimleri ise uzaktan yapılacaktır. Çocuk merkezli oyun terapisi eğitimi ile Ebeveyn-Çocuk İlişki Terapisi (Filial) Eğitimi tarihleri arasında en az 2 hafta süre olacaktır.
Kimler katılabilir?
PDR, Psikoloji, Çocuk gelişimi vb. uzmanlık alanlarına sahip olanlar.
Katılımcı sayısı 25 ile sınırlıdır.
Önemli not: Eğitime katılanların mutlaka uygulama yapması gerekmektedir. Yoğun bir uygulama ve süpervizyon süreci olacaktır. Katılımcıların bu hususu göz önüne alarak eğitime başvurmaları önem arz etmektedir.
ÇOCUK MERKEZLİ OYUN TERAPİSİ
Oyun nedir?
Oyun Teorileri
Oyunların Sınıflandırılması
Oyun Terapisi
Oyun Terapisinin Mantığı
Oyun Terapisinde Terapist Çocuk İlişkisi
Oyun Terapisinin Önemi/Faydaları
Bireyi Tanıma Açısından Faydaları
Oyun Terapisinin Aşamaları
Kimler için Uygundur?
Oyun Terapisi Nerede Yapılır? Oyun odası ve oyuncaklar nasıl olmalıdır?
Dikkat Edilmesi Gerekenler/Önlemler
Oyun Terapisi Türleri
Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisi
Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisinde Amaçlar/Kazanımlar
Yönlendirici olmayan oyun terapisinin ilkeleri veya terapistin rolü
Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisi Seans Örneği (Video izleme)
Yansıtma Kategorileri
Yansıtma Kategori Örneği
Rol Oynama/Becerilerin Pratik Edilmesi
Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisinin Aşamaları
Çocuğu Oyun Terapisine Götürürken Nasıl Bir Açıklama Yapılmalıdır?
Oyun Terapi Süreci
Yapılandırma
Sınır koymak
Sınır Belirlemede Aşamalar
Sınır Koymaya İlişkin Örnek Seans
Oyun Terapisinde Temalar
Oyun Terapisi Uygulama Örnekleri ve Tema Yorumları
Oyun Terapisinde Kullanılacak Bazı Örnek Teknikler
Ebeveyn Görüşmesi
ÇOCUK-EBEVEYN İLİŞKİ TERAPİSİ (ÇEİT)
ÇEİT Eğitim Programının Temel Özellikleri
ÇEİT Eğitim Programının Eğitim Unsurları
Gelecek odaklılık-Sorun Değil İlişki Temelli
Çocuk-Ebeveyn İlişki Terapisi (ÇEİT) Eğitimi Nedir?
ÇEİT Eğitiminin Temel Varsayımları
ÇEİT Eğitiminin Amaçları
ÇEİT Eğitiminde Temel Kavramlar
Duyguları Yansıtmak-Duygu Yansıtma Alıştırması/Rol Oynama
ÇEİT Temel İlkeler
Oyuncak Seçimi, Oyun İçin Yer ve Zaman Belirlenmesi
ÇEİT Becerilerinin Gösterimi
Oyun Oturumu Becerilerinin Video Gösterimi ve Rol Oynama
ÇEİT Eğitiminde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler
Oyun Oturumu Senaryo Yazma Çalışması
Oyun Oturumu Becerilerinin Video Gösterimi ve Rol Oynama
Oyun Oturumu Öncesi Düzenlemeler ve Hazırlık
Ebeveyn Oturum Videolarının İzlenmesi ve Grup Sürecinde Geribildirim
Sınır Belirleme Gösterisi, Alıştırma ve Rol Oynama
Seçenek Sunma ve Stratejileri
ÇEİT Eğitiminde Ortak Sorunlar
ÇEİT Eğitiminde Özgüven ve Cesaretlendirme
Öğrenilen Becerilerin Oturumlar Dışında Genellenmesi