Medya Okuryazarlığı ve İletişim Sanatları Akademisi

4. DÖNEM

Son Kayıt: 3 Kasım 2019

Eğitim Tarihleri:  4 Kasım - 8 Aralık 2019

Eğitim Süresi: 165 Ders Saati

Sınav Tarihleri: 9-11 Aralık 2019

Eğitim Ücreti: 390 TL

 

3. DÖNEM

Son Kayıt: EĞİTİM TAMAMLANDI

Eğitim Tarihleri:  12 Ağustos - 15 Eylül 2019

Eğitim Süresi: 165 Ders Saati

Sınav Tarihleri: 16-18 Eylül 2019

Eğitim Ücreti: 390 TL

 

 

ÖNEMLİ UYARILAR

  • Uzaktan eğitim videolarını izledikten sonra online olarak sınav yapılmaktadır. Katılımcıların 3 kez ücretsiz sınava girme hakkı bulunmaktadır.

  • Sınavda 60 ve üzeri alanların başvuruda belirttikleri adreslerine sertifikaları en geç 10 iş günü içerisinde ücretsiz olarak gönderilecektir.

  • Eğitim ücreti 390,00 TL'dir.

    Eğitime başvuru yaptıktan sonra ücreti  TR97 0001 5001 5800 7302 9593 19 nolu "S.Ü Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğü" hesap numarasına yatırıp dekontu selcuksem@selcuk.edu.tr adresine mail atmanız gerekmektedir.

     Dekontun açıklama kısmına, Ad-Soyad, TC Numaranız ve Medya Okuryazarlığı Eğitimi yazmanız gerekmektedir.

  • Ödeme yapıldıktan sonra hiçbir şekilde ücret iadesi yapılamamaktadır.

  • Ödemesi yapılmayan başvurular kabul edilmeyecektir.

  • Dilerseniz ödemenizi kredi/banka kartınızla sitemizin sağ kısmında bulunan Kesin Kayıt butonuna tıklayarak sanal postan taksitli veya tek çekim olarak yapabilirsiniz.

 

Medya Akademisi Programı; bireylere öncelikle medya mesajlarını toplumsal fenomenleriyle birlikte doğru analiz edecek, değerlendirecek bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program katılımcılara, iletişim bilimlerinin temel bölüm derslerinin yanı sıra kişilerarası iletişime yönelik içerikler ile doğru, etkin bir iletişim kurabilmelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Program ayrıca, bireylere görsel- işitsel, yazılı ve elektronik ortamlarda medya içeriğini değerlendirebilme ve üretebilme becerisi kazandırmayı amaçlar.

Medya Akademisi Eğitim Programı, günümüzde giderek çeşitlenen ve yaygınlaşan farklı medya alanlarında bireylerin medya içeriklerini toplumsal, siyasal ve ideolojik olarak değerlendirebilme, kişisel ve toplumsal anlamda farklı medya ortamlarına içerik oluşturup, yayınlayabilecek donanımlı bireyler yetiştirmek üzere tasarlanmıştır Bu nedenle, özellikle medya, kültür ve siyaset alanı başta olmak üzere yeni medya ve internet teknolojilerini ve onun üzerine kurulu etkileşimli medya modellerini temel alan çok sayıda ders, programda yer almaktadır.

 

Programın Öğrenme Çıktıları

  • İletişim alanında edindiği bilgi, beceriler ile iletişim sorunlarını eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirebilmek.
  • İletişim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri değişik çevrelerdeki iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilmek.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Sözlü ve sözsüz iletişimin teorik bilgisine sahip olmak ve edinilen bilgiyi pratikte uygulayabilmek.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilmek.
  • Görsel- işitsel, yazılı ve elektronik ortamlarda medya içeriğini değerlendirebilme ve üretebilme becerisi kazanmak.
  • Sosyal ve kültürel sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi.
  • Sosyal bilimler alanında ortaöğrenimde kazanılan bilgi, beceri ve yetkinlikler üzerine inşa edilmiş, halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklamak.
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık, marka iletişimi, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi, kurumsal iletişim alanları ile ilişkili olay ve olgular arasındaki ilişkileri, problemleri saptama, açıklama  ve çözümleme becerisine sahip olmak.
  • Yazılı ya da görsel fikirleri yaratıcı süreçler içerisinde bir sinema ya da televizyon projesine dönüştürerek, özgün bir şekilde ifade edebilme.
  • Elektronik medya ortamlarında, yapım süreçlerini tasarlayabilme, uygulayabilme ve sonuçlandırabilmek.
  • Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahip olmak.
  • Yazılı/görsel fikirleri elektronik medya ortamlarında yayınlayabilecek projelere dönüştürebilmek.
  • Medya içeriklerini, teknik, estetik ve toplumsal boyutlarıyla çözümleyebilmek.
  • Sosyal medyaya ilişkin kavram ve kuramsal çerçeveyi tanımlayabilmek.
  • Sosyal ağların katılımcı demokrasiye, kültürel etkileşime sağlayabileceği katkılar hakkında fikir sahibi olmak.
  • Sosyal medyanın küresel ölçekteki rolünü ve etkisini anlamak, ortaya çıkan iletişim problemlerini sosyal ağlar üzerinden etkin olarak çözümleyebilmek.

 

MEDYA AKADEMİSİ EĞİTİM PROGRAMI MODÜLLERİ

 

Toplum ve İletişim Eğitim Modülü Ders Programı

  • Temel İletişim
  • Kitle İletişim ve Toplum
  • Bireylerarası İletişim
  • Etkili İletişim
  • Sözsüz İletişim \ Beden Dili
  • Toplum Karşısında Konuşma Becerisi
  • İkna Edici İletişim
  • Kişisel İletişim Algısını Yönetmek
  • Kitle İletişim Hukuku ve Telif Hakları

           

Gazetecilik Eğitim Modülü Ders Programı

  • Yazılı ve görsel medyada haber
  • Haber toplama ve yazma teknikleri
  • Haberde Uzmanlık Alanları
  • Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri
  • Söyleşi ve Röportaj Teknikleri
  • Gündem Belirleme

 

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Eğitim Modülü Ders Programı

  • Temel Halkla İlişkiler Bilgisi
  • Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi
  • Sivil Toplum ve Sosyal Sorumluluk
  • Satış  Yönetimi ve Pazarlama teknikleri
  • Kültürel Pazarlama
  • Temel Reklamcılık Bilgisi
  • Algı Yönetimi

 

 

Yeni Medya  Eğitim Modülü Ders Programı

  • Yeni Medya ve Yayıncılık
  • Yeni Medya ve Reklam
  • Sosyal Medya

 

Sinema ve Televizyon Eğitim Modülü Ders Programı

  • Görsel Kültür
  • Temel Fotoğrafçılık Bilgisi
  • Video - Film Yapımına Giriş
  • Web Tasarımı ve Uygulamaları
  • Dijital Medya Uygulamaları

 

Siyaset ve Kültür Ders Programı

  • Uygarlık Tarihi
  • Avrupa Siyasi Tarihi
  • Kültür, İletişim ve Toplum
  • Siyaset, Medya ve Demokrasi
  • Kültürel Kimlik ve Küresel Yurttaşlık

 

Kurumsal İletişim Ders Programı

  • Kurum Kültürü ve Aidiyet
  • Örgüt içi İletişim
  • Örgütsel İletişim Atmosferi
  • Örgütsel İletişim Doyumu
  • Kurum Kültürü ve Liderlik 
  • Basınla İlişkiler
  • Toplantı Yönetimi
  • Protokol Kuralları

Etiketler

Medya Okuryazarlığı ve İletişim Sanatları Akademisi Hakkında Sorulan Sorular

Medya Okuryazarlığı ve İletişim Sanatları Akademisi hakkında tüm sorularınızı bu bölümden paylaşabilirsiniz. Her eğitime ait soru cevap bölümü farklıdır. Bu yüzden sorduğunuz soru mutlaka bu konu hakkında olmalıdır.

Sormuş olduğunuz sorulara uzmanlarımız veya bu konuda bilgi sahibi diğer üyelerimiz yanıt verebilir.

Soru Sormak İçin