Elektronik Müzik ve Ses Dizaynı Eğitimi

Son Kayıt Tarihi: 5 Aralık 2019

Eğitim Tarihi: 7-8 Aralık 2019

Eğitim Süresi: 12 Saat

Eğitim Yeri: Sürekli Eğitim Merkezi Dersliği

Eğitmen: Bahadırhan KOÇER

Eğitim Ücreti: 250,00 ₺

 

EĞİTMEN HAKKINDA:

BAHADIRHAN KOÇER, elektronika bestecisi ve yapımcısıdır. Şimdilerde retro endüksiyon metodu üzerine çalışmaktadır. Genellikle çalışmaları, synthesizer ve wavetable emülatörleri üzerinde şekillenmiştir. Bu doğrultuda, kendini synth müziğin birbirinden farklı formlarını deneyimleyerek ifade eder. Ana enstrümanı Kanun üzerinde modal müzik çalışmıştır. Serüveni boyunca, klasik orkestralar, caz orkestraları ve Doğu müziği grupları için kompozisyonlar yaratmıştır.

EĞİTİM DETAYLARI

Elektronik müziğin arka planına dair bilgi edinmek, yazılımsal ortamda müzik yaratmak, ses dizaynı yapabilecek işlevsel bilgiye sahip olmak ve bilişsel bir müzik dinleyicisi haline gelmek isteyen katılımcılara yöneliktir. Katılımcılar, bu eğitim sayesinde, doğru tekniklerle tamamlanmış, bilinçli şekilde üretilmiş ve her şeyden önemlisi profesyonel duyulan kompozisyonlar oluşturabilir, ses dizaynı evrenini keşfetmeye yarayacak temel bilgileri edinmiş düzeye erişebilir ve duyum yetilerini geliştirebilirler.

Katılımcılar eğitim sonunda;

1. Elektronik müziğin teorik tarafına dair yeterli ve kapsamlı bilgiye sahip olacak,

2. Popüler müzik yazılımlarından Ableton Live ve FL Studio’yu baştan sona nasıl kullanacaklarını öğrenmiş ve müzikal üretimler yapmaya hazır hale gelecek,

3. Synthesizer’lar hakkında temel bilgileri edinecek ve kendi imkânlarıyla sentezledikleri seslerden kompozisyon oluşturmanın çeşitli yollarını öğrenecek,

4. Ses dizaynı sahasında kullanılan güncel yazılımlara genel bir bakış atacak ve bu yazılımların hangi prensiplerle ve ne amaçlarla kullanıldığını öğrenecek ve uygulayacak,

5. Ses efektleri ve modülasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olup, ses dizaynı uygulamalarında bu tekniklerin basitçe nasıl kullanıldığı hakkında fikir edinecek

6. Bir vokal kaydının nasıl düzenlendiğini öğrenecek ve vokal kaydının manipüle edilebilmesi adına güncel metotları öğrenecek,

7. Stereo teknikleri sayesinde, sesler üzerinde mekân algısı yaratmayı öğrenecek ve stereo planlaması yapmayı kavrayacak,

8. Tamamlanmış bir çalışmayı inceleyerek, bir elektronik kompozisyonun hangi aşamalardan geçerek son haline ulaştığını deneyimleyecek,

9. Kompozisyon ve prodüksiyon kavramlarının ne anlama geldiğini algılayabilecek,

10. Elektronik müzik türlerinin evrimine ve gelişimine anlam yükleyebilecek,

11. Elektronik müzik sektörüne dair bilgi sahibi olacak ve sektöre adım atmak için de gerekli bilgiyi alacak,

 

EĞİTİM İÇERİĞİ

1. Elektronik müzik nedir?

  1.1. Elektronik müziğin tarihçesi

  1.2. Elektronik müziğe yön veren akımlar

  1.3. Doğuşundan bu güne dek elektronik müziğin evrimi

  1.4. Elektronik müzikte “sanat” anlayışı

  1.5. Elektronik müzik ve endüstri bağıntısı

  1.6. Eğlence sektörü ve sanat toplulukları için elektronik müzik

2. Elektronik müzikte kompozisyon ve prodüksiyon

  2.1. Klasik Batı müziği elektronik müziğe ne verdi?

  2.2. Elektronik müzik kompozisyonunda tasarım unsurları

  2.3. Tek bir fikirden bütün bir parçaya nasıl ulaşılır?

  2.4. Prodüksiyon tekniklerinin elektronik müzik için önemi

  2.5. Elektronik müzikte “işitsel yanılsamalar” nasıl kullanılıyor?

  2.6. Klasik Batı Müziği teorisi ve elektronik müziğe izdüşümü

3. Elektronik müzik türleri

  3.1. Elektronik müzikte türler neye göre sınıflandırılır?

  3.2. Elektronik müzik türleri ve politika bağıntısı

  3.3. Elektronik müzik türlerinin işlevsel tarafları

  3.4. Elektronik müzik türlerinin teknik ayrımları

  3.5. Ana akım elektronik türlerin öncüleri

  3.6. Elektronik müzik türlerinde tempo

4. Elektronik müzik sektörü ve sektöre adım atmak

  4.1. Çalışmaları çevrimiçi marketlere nasıl dağıtırım?

  4.2. Performans ve prodüksiyon neden farklı sektörlerdir?

  4.3. Elektronik müzikten gelir elde etmek ve pazarlama stratejileri

  4.4. Elektronik müzikte iletişim ağlarına dahil olmak

  4.5. Sektöre dair profesyonel tüyolar

  4.6. Sanatçı kimliği oluşturmak ve onaylanmak

5. Müzik yazılımlarına giriş

  5.1. DAW (Digital Audio Workstation) çalışma prensipleri

  5.2. Ableton Live ve FL Studio hakkında pratik bilgiler

  5.3. Hangi DAW’ı kullanmalı?

  5.4. Elektronik müzik yazılımsal ortamda baştan sona nasıl üretilir?

  5.5. Yazılımlarla müzik yaratmanın tüyoları

6. Ableton Live/Image-Line FL Studio hakkında kapsamlı bilgiler

  6.1. DAW yazılımlarla baştan sona nasıl bir sistemle kompozisyon yapılır

  6.2. Yazılımların çalışma prensipleri

  6.3. Yazılımların temel mantığı hakkında bilgiler

  6.4. Yazılımların kullanımına dair tüyolar

  6.5. Üçüncü parti yazılımlar

  6.6. Yazılımların somut ve soyut tarafları

7. Plug-in nedir ve nasıl kullanılır?

  7.1. Amaçlarına göre plug-in kullanımı

  7.2. Plug-in kullanımının temel prensipleri

  7.3. Plug-in evreninde tercih yapmak

  7.4. Plug-in neyi nasıl değiştirir?

  7.5. Çeşitli plug-in’lerin teknik tanıtımı

8. MIDI nedir ve nasıl çalışır?

  8.1. MIDI nasıl bir prensiple çalışır?

  8.2. MIDI prodüktöre ne sağlar?

  8.3. MIDI cihazlar nasıl ve ne amaçla kullanılırlar?

  8.4. MIDI kişiyi ne kadar özgürleştirir?

9. Synthesizer nedir ve nasıl çalışır?

  9.1. Synthesizer’lar hakkında teorik bilgi

  9.2. Synthesizer ile üretim yapmak neden özgürleştirir?

  9.3. Synthesizer emülatörü nedir ve nasıl kullanılır?

  9.4. Preset ve Original Design farkı nedir?

  9.5. Synth müzik hangi yönleriyle sanat unsurlarına sahiptir

3. Synthesizer parametreleri nasıl çalışır?

3.1. Ses dalgası biçimleri nasıl ve hangi amaçlarla modifiye edilir?

3.2. Ses dalgası frekansı nedir?

3.3. Sinewave, Squarewave, Sawtoothwave ve elektronik müzikte yerleri

3.4. Cutoff, WT-Position, Noise ve diğer elementler

3.5. LP, HP ve diğer filtreleme elementleri

4. Ses dizaynı nasıl ve hangi yazılımlarla yapılır?

4.1. Native Instruments, Massive

4.2. Native Instruments, Kontakt

4.3. Arturia VSeries, Mini-Moog

4.4. Arturia VSeries, DX7

4.5. Xfer, Serum

4.6. iZotope Ozone

4.7. iZotope Nectar

5. Ses efektlerinin kreatif ve işlevsel kullanımı

5.1. Delay

5.2. Reverb

5.3. Chorus

5.4. Flanger

5.5. Distortion

5.6. Panning

5.7. EQ ve Parametrik EQ

5.8. Compressor ve Multiband Compressor

6. Stereo nedir ve nasıl dizayn edilir?

6.1. Stereo biçiminin prensipleri ve temel mantığı

6.2. Stereo konumlandırmalarına dair bilgiler (imaging)

6.3. Pratik olarak nasıl stereo düzenlemesi yapılır

6.4. Stereo düzenlemesi yazılımları

6.5. Stereo’nun profesyonel prodüksiyonda önemi

6.6. Mono ve Stereo bağlantısı ve işlevsel bilgiler

6.7. Stereo tipleri ve sektörel uygulamaları

7. Vokal kaydı nasıl düzenlenir?

7.1. Vokal kaydı temizleme (De-Essering)

7.2. Vokal kaydı geliştirme

7.3. Manual ve Auto-Tuning nedir nasıl kullanılır?

7.4. Vokal kaydı entegre etme

7.5. Vokal kaydı biçimlendirme (chopping, slicing, fading)

8. Tamamlanmış bir çalışmayı irdeleme

8.1. Bir elektronik kompozisyonun elementlerini tanıma

8.2. Otomasyon yapılandırmasının önemi

8.3. Mix&Mastering tüyoları

8.4. Elektronik kompozisyonda “strüktür”ün önemi

8.5. Kompozisyonda geçişler ve parça planlaması

8.6. Düzenleme ve fikirleri deneyimleme

8.7. Tamamlanan kompozisyonu geliştirme

8.8. Kompozisyonu doğru formatta export etme


Etiketler

Soru Sormak İçin

BU EĞİTİMİ İNCELEYENLER BUNLARI'DA İNCELEDİ

Diksiyon ve Beden Dili